>Adam bin soleh dimana kamu menghilang???

Posted on February 5, 2011

4


>
Salamm..

Selamat malam sume..tido dah sume..esok dah ahad..waaahh…dah kene balik belajo..mama ufah tak dapat cuti..just 4 ari je cuti..so agak hmmm..paham2la ufah yer..hihi..ntah nape mood entry 2-3 hari ni agak sebak..hahaha..

so malam ni mama ufah nak buka topic yang boleh la nak dikatakan mama ufah agak tertanya2..haha..banyak sungguh pertanyaan mama ufah kan..jangan salah paham ngan tittle enrty yer..mama ufah bukan mencari orang yang hilang yer..sila teruskan membaca…

hihi…

nak tau ape pertanyaan itu…huhu..

mana hilang lelaki baik dalam dunia ni yer???hahah..

pertanyaan ni timbul bile selalu sangat jumpa orang jahat2..haha..laser tak ayat tuh..hahaha..

nape mama ufah tanya soalan pelik ni yer???hehehe..sebab ari khamis tu ada sahabat mama ufah ni leh kata minta kaunseling gak la..

kaunseling mengenai cinta..haha..mama ufah rasa kene tukar kerjaya la pasnih..bukan jadi doktor manusia tapi doktor hati dan jiwa..doktor cinta dah ramai..hahaha..ntah ape mama ufah ngarut malam2 buta ni yer..

hihi..ok berbalik pada pertanyaan mama ufah tadi..

sebelum mama meneruskan penulisan ni..rasanyer..minta maaf dulu pada kaum adam yer..mama ufah bukan lah nak mengutuk..tapi kalu terkutuk sowii..hihi..

ok..tengah syiok2 kaunseling sahabat tuh..tibe2..terdetikla dalam hati ni..mana la pergi kaum adam yang baik2 nih..pupus dah ke???

hmmm????

mesti ada juga la kaum hawa ni yang bertanya pasal benda ni..tapi tak terkeluar agaknyer..

nak kata lelaki lahir kurang dari perempuan..owhhh tidak..mama ufah sambut delivery satu hari..dari 10 orang bayi..6 adalah lelaki..4 adalah perempuan..

so ramai kan tuh..bukanla seperti orang kata as usual..girls more compared to boy..

memang bilangan dorang ni ramai mama ufah tak pernah nafi..tapi ke mana mereka??? yang boleh memimpin sebuah keluarga..yang boleh menjadi imam di masjid???? yang boleh memandikan jenazah??? yang boleh mengajar anak2nya mengaji??? kemana pergi kaum adam itu???

mama ufah tak mau la peningkan pale pikir so mama ufah buat kesimpulan mereka ni banyak allah dah bawak naik atas kot..hihi(erti kata lain allah lebih sayangkan mereka= meninggal dunia)…

haha..opss..janganlah marah2 kaum adam..mama ufah belum abis cakap lagi..korang baik..tapi cuba jadi lebih baik..

kalu bercintala biar setia..

kalu dah ada satu..jangan nak ngada2 pasang dua..(janganlah kata korang ikut sunnah..korang sunnah lain buat tak??sunnah jaga janggut,pakai serban buat tak?? kalu buat alhamdullilah..tapi meh tanya..korang tambah dua sebab ape??nak tolong dia ka?cam rasul dulu..bukan sebab nafsu??korang sebab sama ka cam rasul?? dok kan??
pikir la yer..)

kalu berjanji tepatila janji..korang tahu hawa ni memang allah dah cipta..keras cam batu..lama2 korang titik dia tiap2 ari ngan air..lama pecah juge..

tapi hawa..mama ufah juga nak pesan..mama ufah bukan nak cari salah sape..kamu hawa..jagalah maruah kita..yang dah lepas..kita taubat..jadilah hawa yang solehah pasnih..boleh..allah tuh penyayang..jangan kita terlalu cepat menerima pujukan palsu adam..

adam yang baik dan soleh..takkan meminta2 pada kamu..selagi kamu tidak menjadi miliknya..bila dia puas..mereka lari tinggalkan kamu berbadan dua..percayalah…bukan mama ufah bukan pandai mana..tapi imam hassan al-banna sendiri pernah pesan pada kita hawa..

nak post entry ni mama ufah pikir 30 juta kali hawa..perlu ke mama ufah post..takut mama ufah kene kejar ngan kayu oleh kaum adam..yela dok mengutuk mereka..tapi percayalah..kalu kaum adam yang baik baca..pasti mereka mengangguk setuju pada mama ufah..

diluar sana mama ufah dah tak nampak putih..mama ufah hanya nampak hitam..mama ufah taku nak dekati mereka..mama ufah takut..tapi kenapa hawa kamu terlalu murah bagi dirimu pada mereka..

adam..kamu tak kasihan ke pada hawa?? iyer mereka memberi..tapi kamu tak takut dosa ke??? kamu tak mampu tahan.. hmm pergila bertapa berguru ngan ustaz2 tinggikan ilmu kamu..then balik pinanglah mereka..

bukanka itu lebih mulia adam???

orang kata mama ufah ni fobia agaknye ngan lelaki…haha..memang fobia..kalu yang datang sume tanya solat subuh ke tak..dorang kata yer..tapi bile pagi2..kul 1130am baru tanya kita dah bangun ke..solat ke camtuh???

hai makin lama islam ni dah tak nampak..

makin lama kita dah tak kenal islam tu camner..

makin lama mama ufah takut cucu cicit mama ufah tak tahu..ape itu aurat..

sekurang2nya kalu calon walid itu biarlah die bangun subuh…takdela minta die hafal quran 30 juz..

mama ufah pun tak mampu..yang sikit pun tak terjaga..apa lagi 30 juz..

cuma skit jer permintaan mama ufah..jadilah lelaki yang baik..

yang takut nak permainkan anak dara orang..korang pun tak nak kan adik2 beradik korang dipermain…tapi nape buat orang..tuhan tu adil..nanti kamu kene teruk..baru kamu nangis..

yang takut pada agama..bila takut agama…sume yang tak baik kamu takut..btul tak walid??? hihi..mana la kamu sekarang yer walid???

maaflah adam..mama ufah bukan nak menyinggung perasaan kamu..tidak..mama ufah tahu..ada yang sangat baik..yang soleh..tapi yang baik..yang soleh..hanya sikit..tambahla bilangan kamu semua..

insyaallah…kalu bertambah bilangan kamu yang soleh..mama ufah akan bantu tambahkan bilangan hawa yang solehah..supaya..kita sama2 leh wujudkan negara islam..

kamu semua tak rasa ke kita ni dah makin dengan destinasi terakhir kita..selagi sempat..sujudlah..tadahlah tangan meminta..jangan lokek air mata untuk DIA..

bolehkan adam & hawa???

kamu ciptaan allah yang paling indah..nape sia2 kan ciptaan itu??

hehe..okla guys..

mama ufah minta maaf..kalu ade yang terasa..mama ufah dah lari tajukk..hihi..ingat nak tekan pada adam di mana kau menghilang..tapi tersebut juga hawa kenapa kau terlalu mudah memberi..

so adam bin soleh dimana kau menghilang??? hihi..janganlah ada nama orang adam bin soleh betul2..mati mama ufah..haha..maksud mama ufah adam yang soleh yer..bukan adam anak pakcik soleh..hihi..

semoga penantian yang penuh sabar nih..di rahmati allah…

buat adam bin doksoleh sila yer..jadi adam bin soleh..hihi..

haha..mama ufah dah lama tak mengoreng ayat panas..maafkan mama ufah…ufah jom masuk tido..mama ufah dah ngantukk..

nite sume..

Advertisements
Posted in: free to write